:(

Not found.

Just joined a new course “Developing Innovative Ideas for New Companies”

6 Weeks, 5-7hours/week by UMD.

Reading the book “THE OPPORTUNITY ANALYSIS CANVAS”

Burning Man 2013 Video: Forever Young

A short video from the director of Spark: A Burning Man Story, Steve Brown, Experience Burning Man 2013 through the eyes of 86-year-old retired firefighter, Jim Duffy and college student Bret Lorimore.

Marketing & Branding

…that Apple treated its launch campaigns as massive efforts to educate the public about the company’s new products by effectively communicating what made the experience using them so great:

What was important about that is the marketing team was right next to the product development and engineering teams. So we understood deeply what was important about the product, what the team’s motivations were in the product, what they hoped that product would achieve, what role they wanted it to have in people’s lives.

 

Shortnote: &

& …

Many times you will find yourself in the situation of: “This Or That”.
Screw it! Try to achieve the “This & That”.
Find out why you can’t have both, try to break the rules that limit you.

Shortnote: Eine Firma Ist Nichts Anderes Als Ein 2-Sided-Market-Place

Einfach&Knapp:

Ein Unternehmen ist nichts anders als ein Two Sided Market Place – man muss zwei komplett verschiedene Kundensegmente bedienen.
Den Arbeitnehmer nicht als Kunde anzusehen kann profitable, wachsende Unternehmen zerreisen und platzen lassen.

Seite 1: Kunden
Seite 2: Arbeitenehmer

(Chicken&Egg Problematik; Wobei es hier einfach ist und oftmals kein Problem darstellt, da der Unternehmer die Rolle des Chickens/Eggs übernimmt; die erste Position darstellt.)

- Für beide Seiten muss eine Value Proposition erarbeitet werden

- Viele vergessen dabei, dass sich VP, Key Ressources, Costs, Key Activities u.ä. mit der Zeit verändern werden (vor allem im/nach dem Wachstum)

- Wichtig ist, dass diese Änderung kommuniziert wird – vor allem der Seite der Arbeitnehmer (Sozio/Psychische Änderungen; VP etc ändert sich; adaptiert)

Three Simple Truths About Software Engineering

  1. You can’t gather all the requirements up front.
  2. The requirements you do gather will change.
  3. There is always more to do than time and money will allow.

Bauplan einer Software?

Analogie zum Häuserbau:

Frage:
Was entspricht dem Bauplan beim Bau eines Hauses, beim Bau von Software?

Antwort:
Der Code.

Erklärung:
Mit einem fertigen Bauplan eines Hauses können sie egal wo, ein gleiches Haus aufbauen lassen.
In der Software Entwicklung benötigen sie den Code (=Bauplan), um dieses Vorhaben umsetzen zu können.
Denn nur mit dem Code (Bauplan) können sie irgendwo auf einem Server die Software errichten.

z.B. Den Bauplan WordPress können sie bei (fast) jedem x-beliebigen Hostinganbieter/Server aufbauen.
Mit den Requirements/Specifications gelingt ihnen das nicht.

 

Software Engineering = Architekturarbeit != Bauarbeiter

Wake Up. Kick Ass. Repeat.

w_k_r